Όχι στην κυτταρίτιδα, ναι στο νερό

Όχι στην κυτταρίτιδα, ναι στο νερό

 

Το καλοκαίρι σχεδόν έφτασε , η φύση φοράει το χρωματιστό φόρεμά της , το θερμόμετρο σκαρφαλώνει προς τα πάνω και εμείς προβάρουμε τα καλοκαιρινά και τα μαγιό μας .

Αν φορώντας τα περσινά σας ρούχα νιώθετε ότι κάτι από σας περισσεύει τότε αυτή είναι η εποχή που μπορείτε να αντιδράσετε έγκαιρα . Τρώγοντας σωστά και ισορροπημένα αλλά και αυξάνοντας τις δραστηριότητές σας ( περπάτημα , τρέξιμο, ποδήλατο κ.τ.λ ) , αφού ο καιρός το επιτρέπει , μπορούμε να χαμηλώσουμε το δείκτη της ζυγαριάς από 3-6 κιλά έτσι ώστε να μην καταφεύγουμε σε « δίαιτες –θαύματα » τις τελευταίες μέρες πριν τις διακοπές μας .

Τα θέματα που θα μας απασχολήσουν στις παρακάτω γραμμές δεν κάνουν διάκριση σε άτομα με λίγα ή πολλά κιλά. Έτσι λοιπόν θα ασχοληθούμε με την κυτταρίτιδα, ένα πρόβλημα που απασχολεί πάρα πολλές γυναίκες ιδιαίτερα το καλοκαίρι που εκθέτουμε περισσότερο το σώμα μας και με το νερό που αποτελεί πηγή ζωής αλλά οι περισσότεροι δεν το έχουν  σε μεγάλη «εκτίμηση».

Με τον όρο κυτταρίτιδα εννοούμε την εναπόθεση νερού και λίπους, ανάμεσα στο δέρμα και την ακριβώς από κάτω στοιβάδα με αποτέλεσμα την κακή κυκλοφορία και της εμφάνισης όψης φλοιού πορτοκαλιού. Τι συμβαίνει  όμως κάτω από το δέρμα σας. Τοπικά δημιουργείται κακή αιμάτωση που έχει σαν αποτέλεσμα τα λιποκύτταρα εκείνης της περιοχής να μην τρέφονται σωστά. Έτσι ο οργανισμός χρησιμοποιεί το λίπος των τροφών για να ενισχύσει εκείνη την περιοχή και να θρέψει τα λιποκύτταρα που το έχουν ανάγκη. Το αποτέλεσμα είναι η αφύσικη συσσώρευση λίπους που κάνει τα λιποκύτταρα να αυξάνουν σε όγκο συμπιέζοντας τα αγγεία και εμποδίζοντας τη σωστή μικροκυκλοφορία. Η κυτταρίτιδα εμφανίζεται με πολλές όψεις :

  • Σκληρή – κατακράτηση λίπους
  • Μαλακή – κατακράτηση ύδατος
  • Συσχετισμένη – κατακράτηση λίπους και ύδατος

Εμφανίζεται σε σημεία όπως μηροί, γλουτοί, εσωτερικό μπράτσων, στομάχι, κοιλιά και γάμπες.

Οι λόγοι που μπορεί να εμφανισθεί κυτταρίτιδα σε μια γυναίκα είναι πολλοί:

  • Ο τρόπος που σιτίζεται (κακή διατροφή και παχυσαρκία)
  • Η καθιστική ζωή
  • Η μειωμένη φυσική δραστηριότητα
  • Η μειωμένη κατανάλωση νερού και ενυδάτωσης
  • Κάπνισμα
  • Αλκοόλ – καφές
  • Δυσκοιλιότητα
  • Κληρονομικότητα
  • Ορμονικές διαταραχές

Τι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε και να αντιμετωπίσετε την κυτταρίτιδα

Στο διατροφικό κομμάτι, αυτό που ΔΕΝ χρειάζεται για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα, είναι μια αυστηρή δίαιτα. Η απώλεια βάρους δεν είναι η λύση και κάποιες ίσως να  μην έχετε περιττά κιλά. Επιπλέον με μια πολύ αυστηρή δίαιτα έχουμε απώλεια μυικής μάζας και νερού που σημαίνει ότι μάλλον θα κάνετε τα πράγματα χειρότερα. Εάν όμως επιλέξετε να κάνετε σωστή διατροφή τρώγοντας απ’ όλα και με μέτρο θα έχετε τον οργανισμό σας με το μέρος σας. Τα σημεία που θα πρέπει να προσέξετε για να βάλετε σε εφαρμογή το σχέδιο «κάτω η κυτταρίτιδα» είναι τα εξής:

ü  Περιορίστε την κατανάλωση κρέατος, τηγανητών, αλλαντικών, τυροκομικών (πλούσιων σε λιπαρά), μαγιονέζας, κρέμας γάλακτος και ζωικού βουτύρου που σας δίνουν κορεσμένα λιπαρά οξέα. Προτιμάτε να καταναλώσετε ελαιόλαδο(μονοακόρεστα λίπη), ψάρι και  ανάλατους ξηρούς καρπούς(πολυακόρεστα) έτσι ώστε να προσλάβετε τα λίπη που σας είναι απαραίτητα

ü  Μειώστε την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν απλά ζάχαρα όπως ζάχαρη, λευκό ψωμί και γλυκά γιατί προκαλούν υπεργλυκαιμία μετά την κατανάλωσή τους γεγονός που οδηγεί τον οργανισμό να αποθηκεύει λίπος. Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, οσπρίων και δημητριακών ολικής αλέσεως που είναι πλούσιες τροφές σε σύνθετους υδατάνθρακες.

ü  Περιορίστε τα τρόφιμα που προκαλούν κατακρατήσεις δηλαδή επιτραπέζιο αλάτι και τρόφιμα πλούσια σε νάτριο όπως κονσέρβες, αλλαντικά, πατατάκια, παστά, αλμυρά τυριά και τρόφιμα τύπου fast food.

ü  Επιλέξτε τροφές που είναι πλούσιες σε κάλιο που είναι ανταγωνιστής του νατρίου. Μερικές τροφές πλούσιες σε κάλιο είναι μπανάνα, μήλο, πορτοκάλι, πεπόνι, σύκο, πράσινα λαχανικά και όσπρια.

ü  Αποφύγετε το κάπνισμα

ü  Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ και περιορίστε τον καφέ που έχει διουρητική δράση

ü  Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας. Δεν χρειάζεται να γίνετε πρωταθλητές. Περπάτημα, ένα χαλαρό τρέξιμο, ποδήλατο είναι δραστηριότητες που θα σας βοηθήσουν να απολαύσετε τις ηλιόλουστες μέρες που έρχονται αλλά και θα συμβάλουν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και αιμάτωσης των ιστών.

 

Εκτός από την διατροφή σας υπάρχουν και άλλες μέθοδοι που μπορούν να σας βοηθήσουν. Η εφαρμογή κάποιας καλλυντικής κρέμας συνιστάται, η οποία όμως θα επιλεγεί αφού συμβουλευτείτε την αισθητικό σας. Επιπλέον με την βοήθεια της τεχνολογίας υπάρχουν θεραπείες με μηχανήματα τα οποία έχουν τοπική δράση και βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία και αιμάτωση της περιοχής εφόσον πάντα εφαρμόζονται από εξειδικευμένο προσωπικό.

Για να πετύχετε το αποτέλεσμα που θέλετε δεν πρέπει να ξεχάσετε την κατανάλωση νερού η οποία θα σας βοηθήσει στην σωστή ενυδάτωση του οργανισμού σας. Το νερό το αφήσαμε τελευταίο όχι λόγω της μικρής του σημασίας στην αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας αλλά αντίθετα λόγω της αξίας του για τη ζωή μας θα πούμε κάποια  πράγματα παραπάνω.

Πολλοί από σας μπορεί να λέτε  «μα αφού δεν διψάω πώς να πιω νερό;»,τα παρακάτω ελπίζω να είναι μια απάντηση στο ερώτημά σας. Καταρχήν χωρίς νερό δεν υπάρχει ζωή. Χωρίς τροφή ένας άνθρωπος μπορεί να επιβιώσει για 6 εβδομάδες ενώ χωρίς νερό μόλις μερικές μέρες. Αποτελεί το 98% του βάρους ενός εμβρύου, 75% στα παιδιά και 50-65% στους ενήλικες. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελείται σχεδόν από 75% νερό και μόνο από αυτό μπορούμε να καταλάβουμε πόσο σημαντική είναι η σωστή ενυδάτωσή μας. Μερικές μόνο από τις χρησιμότητες του νερού ακολουθούν:

Συμμετέχει σε όλες τις αντιδράσεις του μεταβολισμού μας

Αποτελεί κύριο συστατικό του αίματος που μεταφέρει θρεπτικές ουσίες στα κύτταρα

Βοηθάει να αποβληθούν από το σώμα άχρηστες ουσίες

Προκαλεί διόγκωση των φυτικών ινών στο έντερο έτσι ώστε οι τροφές να περνούν πιο γρήγορα από τον γαστρεντερικό σωλήνα-πρόληψη δυσκοιλιότητας

Βοηθάει στην ρύθμιση της θερμοκρασίας μας μέσω της εφίδρωσης

Πόσο νερό χρειαζόμαστε στην διάρκεια μιας ημέρας. Ένας γενικός κανόνας είναι 1 ml για κάθε θερμίδα που καταναλώνουμε. Έτσι μια μέση γυναίκα με ανάγκες 2000 θερμίδες χρειάζεται να καταναλωσει 2 λίτρα. Η συνολική ποσότητα που είναι απαραίτητη για το σώμα μας είναι πολύ μεγαλύτερη αφού χρειαζόμαστε 5-15 λίτρα ημερησίως!!! τα οποία καλύπτονται από την κατανάλωση νερού αλλά και από την επαναρρόφηση που γίνεται μέσα στον οργανισμό (το νερό που αποβάλλεται σε κάποιο σημείο επαναπροσλαμβάνεται για να χρησιμοποιηθεί κάπου αλλού). Οι ανάγκες μας διαφοροποιούνται ανάλογα με το κλίμα, την εργασία, την άσκηση, καταστάσεις όπως εγκυμοσύνη-θηλασμός και παθολογικές καταστάσεις όπως πυρετός-διάρροια-εμετός που απαιτείται αυξημένη κατανάλωση.

Νερό εκτός από την αυτούσια μορφή του μπορούμε να πάρουμε και από τις τροφές. Φυσικά κάποιες έχουν περισσότερο νερό στη σύστασή τους από κάποιες άλλες. Την πρωτιά καταλαμβάνουν τα φρούτα και τα λαχανικά σε αυτόν τον τομέα.

Νερό περιέχουν οι χυμοί, το τσάι, τα αναψυκτικά, ο καφές, τα αλκοολούχα ποτά και το γάλα αλλά εμείς πρέπει να λάβουμε κάποια πράγματα υπόψιν μας. Οι χυμοί και το τσάι είναι άριστε επιλογές αφού εκτός από νερό παίρνουμε και χρήσιμα συστατικά όπως βιταμίνες και κατεχίνες (φλαβονοειδή) αντίστοιχα. Τα αναψυκτικά και τα αλκοολούχα ποτά εκτός από νερό «κουβαλάνε» μαζί τους και άχρηστες θερμίδες οπότε δεν πρέπει να είναι στις πρώτες μας επιλογές για ενυδάτωση. Για τον καφέ η διουρητική του δράση τον καθιστά αμφίβολο για την αναπλήρωση των αποθεμάτων νερού και για το γάλα θα πρέπει να ξέρουμε ότι υγρά με μεγάλα ποσά πρωτεϊνών δεν ενδείκνυνται. Το γάλα μπορεί να έχει 87% περιεκτικότητα σε νερό αλλά για να αποβάλει ο οργανισμός τις πρωτεΐνες του με την μορφή της ουρίας χρειάζεται πολύ νερό πράγμα που οδηγεί σε έλλειψη και όχι αναπλήρωση αποθεμάτων.

Να τονίσουμε ότι δεν χρειάζεται να διψάσουμε για να πιούμε νερό, αφού όταν συμβεί αυτό ήδη σε ένα μικρό βαθμό έχουμε αφυδατωθεί. Οι μηχανισμοί δίψας δεν λειτουργούν απόλυτα σωστά σε άτομα 3ης ηλικίας, στα παιδιά, τους ασθενείς, όταν έχει ζέστη και όταν κάνουμε έντονη άσκηση.

Κλείνοντας θα ήθελα να πω ότι το νερό μπορεί να είναι άχρωμο, άοσμο, άγευστο αλλά έχει μηδέν θερμίδες, αποτελεί πηγή ζωής γι’ αυτό καταναλώστε άφθονο χωρίς δεύτερη σκέψη τις ζεστές μέρες που έρχονται.

 

4 Απαντήσεις στο “Όχι στην κυτταρίτιδα, ναι στο νερό”

  1. mou arese polu to arthro,ta leei ola se liges grammes…
    poies therapeies proteinete gia tin kutarritida?exw akousei pws to masaz den eunoei panta giati prokalei xalarwsi,isxuei?

    • Νίκος Δήμος says:

      Καθε θεραπεια είναι αξατομικευμένη ανάλογα με τον τύπο σώματος,τις ανάγκες του κάθε ατόμου και το ιατρικό ιστορικό του.Λαμβάνονται υπόψη όλες η παράμετρη και αναλόγως επιλέγεται η θεραπεία .
      Οι πιο συνηθισμένες θεραπείες αντιμετώπισης κυτταρίτιδας είναι :
      1) Υπάρχουν μηχανήματα ηλεκτροθεραπείας ( παθητικής γυμναστικής )με ειδικά προγραμματα αντιμετώπισης κυτταριτιδας , τοπικού πάχους και αδυνατίσματος .
      2) Πιο εξειδικευμένα μηχανήματα όπως το starvac μια συσκευή μασάζ με πρωτοποριακή κεφαλή αναρρόφησης τεσσάρων κυλίνδρων ,για ακόμα καλυτερα αποτελέσματα εξαιτίας της χρήσης των βεντούζων και το κυλίνδρων ρολαρίσματος τα οποία εφαπτονται στην επιφάνεια του σώματος .
      3) Χειρομασαζ με προϊοντα ειδικά για την αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας από αισθητικούς πτυχιούχος. Όταν το χειρομασάζ γίνεται με σωστούς χειρισμούς, δεν προκαλεί χαλάρωση.
      4)Θεραπεία με υπερήχους και μεσοθεραπεια
      Λαζαρίδου Τάνια
      Πτυχιούχος Αισθητικός

  2. θα ηθελα να ρωτησω σχετικα με το starvac,μετα απο εγγυμοσυνη εχω χαλαρωση στη κοιλια και 6μηνες μετα πηγα σε ενα ινστιτουτο να δω τι μπορω να κανω,και μου ειπαν να ξεκινησω με το starvac..εχω κανει καποιες συνεδριες αλλα εχω ανδιασμους μηπως μου προκαλεσει κι’αλλη χαλαρωση το συγκεκριμενο μηχανημα και ειδικα οι βεντουζες?

    • Νίκος Δήμος says:

      Το starvac αντιμετωπίζει κυρίως κυτταρίτιδα και τοπικό πάχος και όχι περιπτώσεις χαλάρωσης. Επιπλέον η εφαρμογή του δυσχεραίνεται από το επίπεδο χαλάρωσης και μπορεί να επιδεινώσει το πρόβλημα. Σε αυτές τις περιπτώσεις προτείνεται η εφαρμογή του ultratone (ή κάποιου αντίστοιχου) που είναι μηχάνημα παθητικής γυμναστικής το οποίο με την χρήση ηλεκτρικού ρεύματος συγκεκριμένης συχνότητας έχει σκοπό το αδυνάτισμα και την σύσφιξη της συγκεκριμένης περιοχής. Καλό είναι να έχουμε πάντα μια καλή σχέση με την ( πτυχιούχο) αισθητικό μας που θα ακούσει την περιπτωσή μας, θα δει από κοντά το πρόβλημα και θα προτείνει την καλύτερη λύση για τον πελάτη.

Άφησε ένα μήνυμα